Ako môžu štatistiky založené na údajoch optimalizovať zážitok z obchodu
Údaje sú čoraz viac v centre každého podnikania. Schopnosť zhromažďovať, analyzovať a odvodzovať použiteľné poznatky z viacerých zdrojov údajov môže mať priamy vplyv na konečný výsledok. To je najzreteľnejšie, keď vezmeme do úvahy skúsenosti s nakupovaním, pričom uvedenie týchto poznatkov do praxe môže znamenať rozdiel medzi získaním zákazníka alebo jeho stratou v porovnaní s konkurenciou.
Poskytovanie príkladného zákazníckeho zážitku online aj offline je kľúčové. Zatiaľ čo digitálni návštevníci vášho webu môžu byť podrobne analyzovaní – a ovplyvnení prispôsobeným zážitkom od vstupu na web až po nákup – až donedávna bolo pre vás ťažké získať rovnakú úroveň prehľadu z údajov vo vašom obchode. Sieťové videokamery vybavené analytickým softvérom vám teraz umožňujú poskytovať pohodlný a prispôsobený zážitok pre zákazníkov pomocou prehľadov údajov na transformáciu a optimalizáciu prostredia v obchode.
Pochopenie toho, čo zákazník chce a čo nechce
Revízia vašej skúsenosti v obchode musí začať hlbokým pochopením túžob a frustrácií zákazníkov, ktoré odvádzajú pozornosť od ich nákupnej cesty. Podľa nedávnej štúdie PwC nedostatok zásob, rastúce ceny a stagnujúce rady boli na prvom mieste v zozname obáv zákazníkov, keď vkročia do obchodu. Takmer sedem z desiatich (68 %) uviedlo, že rastúce ceny mali najväčší vplyv na ich skúsenosti s nakupovaním v obchode, nasledovali produkty, ktoré boli vypredané (42 %) a dlhé rady (39 %).
Našťastie, riešenie týchto problémov je v rámci vašej kontroly a možno ho zmierniť radom činností zahŕňajúcich procesy a technológie riadenia zamestnancov. Zabezpečenie primeraného počtu zamestnancov počas špičky môže mať mnoho pozitívnych výhod. Zamestnancom to umožní poskytovať personalizovanú pomoc a predchádzať vytváraniu dlhých radov pri zachovaní pohodového nákupného prostredia.
To môže znamenať skutočný rozdiel, pretože výskum tiež zistil, že takmer tretina respondentov (27 %) zaradila prístup k informovaným obchodným partnerom na najvyššie miesto vo svojom hodnotení skúseností s nakupovaním v obchode (zatiaľ čo 50 % to považuje za dobré). Toto je oblasť, v ktorej môžete využiť technológiu na podporu svojich zamestnancov, napríklad implementáciou dodatočných samoobslužných pokladní, ktoré zákazníkom poskytnú alternatívny spôsob dokončenia nákupov. Pomôže to zmierniť preťaženie v obchodoch a zároveň umožní súčasným pokladníkom, aby sa zdokonalili a ponúkli informovanejšie rady o vašich produktoch a službách.
Úroveň zásob je ďalším bodom frustrácie, ktorá môže viesť k strate zákazníka. Namiesto ručnej kontroly zásob v štandardných časoch dňa môžete využiť analýzu, aby ste pochopili, kedy zásoby na regáloch klesajú – najmä pri obľúbených položkách – aby ste ich mohli včas preobjednať.
Napokon, ekonomické otrasy a súvisiace zvýšenie cien nepochybne ovplyvnia nákupné rozhodnutia vašich zákazníkov. Väčšina z nich bude chcieť získať dobrý obchod a pomocou zvuku a displeja môžete zvýšiť povedomie o prispôsobených propagačných akciách, pridať hodnotu a pomôcť zákazníkom ušetriť peniaze.
Hoci fyzické predajne boli z pohľadu nakupujúcich historicky prevažne analógové, moderný zákazník teraz pri návšteve vašich priestorov očakáva automatizované riešenia. To je v súlade s vašou potrebou nových softvérových a hardvérových integrácií pre získanie prehľadu.
Sieťové kamery a maloobchodná analytika znamená prehľad
Podobne ako webové údaje dostupné pre online predajcov, analytický softvér integrovaný do vašich sieťových kamier vám poskytuje informácie o správaní, čo je potrebné na zlepšenie prostredia vášho obchodu s cieľom zvýšiť spokojnosť zákazníkov, udržanie a mieru konverzie predaja.
Pozrime sa na šesť kľúčových oblastí, v ktorých možno použiť analýzu videa v obchode:
„priľnavosť“ návštevníkov v predajni
Po prvé, vedieť, koľko ľudí navštevuje váš obchod, je zásadné a analytika počítajúca ľudí poskytuje presný pohľad na fyzickú „premávku“. To poskytne priemerné časy návštev, ktoré sú dôležitým ukazovateľom toho, aký dobrý je celkový zážitok.
Nielen “Koľko?”, ale “Kto a kde?”
Keďže personál je jedným z vašich najvýznamnejších nákladov, riadenie úrovní počas dňa je ústredným prvkom vašej celkovej ziskovosti. Príliš málo zamestnancov však môže vážne ohroziť spokojnosť zákazníkov – nakupujúci nebudú dlho čakať na pomoc a majú tendenciu sa nevracať po zlých skúsenostiach.
Analytika videa môže poskytnúť mieru obsadenosti počas dňa, čo vám pomôže naplánovať počet zamestnancov a upozorní na to, keď zákazníci opúšťajú obchod po dlhom čakaní na obsluhu. Môžete tiež merať čas strávený v rôznych zónach a ukazovať na miesta, kde môže pomôcť asistencia personálu, alebo kde interaktívne displeje pomôžu pri zodpovedaní otázok zákazníkov.
Úloha zvuku v prispôsobenej zákazníckej skúsenosti a konverzii predaja
Zatiaľ čo sieťové kamery s analytikou vám poskytujú cenný prehľad, pridanie sieťového zvuku umožňuje dynamickejšie prispôsobenie. Reproduktory umiestnené na strategických miestach v prostredí obchodu môžu prehrávať hudbu, zdieľať informácie o konkrétnych produktoch a propagačných akciách a umožňujú oznamovanie v reálnom čase, aby pomohli zákazníkom a posunuli ich na ceste k nákupu. Tieto správy môžete skombinovať s digitálnymi obrazovkami, aby ste zvýšili vplyv, a dokonca ich môžete nastaviť tak, aby sa automaticky spúšťali udalosťami, ako je detekcia pohybu.
Analytika podporuje správu frontov
Hoci vieme, že zlá skúsenosť môže spôsobiť, že vaši zákazníci opustia obchod, existujú aj iné aspekty poskytovania služieb, ktoré môžu viesť k nespokojnosti. Všetci sa môžeme vžiť do dlhého, pomaly sa pohybujúceho radu pri pokladni, ktorý – ak máme možno len niekoľko položiek – môže spôsobiť opustenie košíka a stratu predaja. Analýzy sledovania frontov predstavujú jednoduchý spôsob, ako doručiť upozornenia, ktoré vám umožnia otvoriť nové pokladne, čím sa zmierni tlak a umožní sa dokončenie nákupov.
Súhrnné štatistiky v celej sieti vášho obchodu
A nakoniec, pre väčších maloobchodníkov je kľúčovou výhodou analýzy videa možnosť agregovať a porovnávať údaje v rámci vašej regionálnej, národnej alebo medzinárodnej siete obchodov. Z vašich obchodov je možné zhromaždiť rôzne typy údajov, vrátane údajov o stopách, demografických informácií, tepelných máp a času zotrvania, a vložiť ich do centralizovaného informačného panela tretej strany (BI). Týmto spôsobom je možné tieto súbory údajov korelovať, aby sa generovali prehľadné a použiteľné informácie na informovanie o vašej obchodnej stratégii a v konečnom dôsledku na maximalizáciu zisku.
Treba poznamenať, že hoci analýzy môžu poskytnúť rôzne užitočné informácie, je pre vás dôležité, aby ste chránili súkromie svojich zákazníkov a zostali v súlade s GDPR. Údaje by sa preto mali zhromažďovať anonymne s využitím technológie maskovania na ochranu identít. Ak tak neurobíte, môže to mať negatívny právny, finančný a reputačný vplyv, ktorý by mohol ovplyvniť váš konečný výsledok.
Ľudia a technológie sa spojili, aby dosiahli maximálne pohodlie
Inteligentné využitie technológie môže pomôcť zlepšiť a poskytnúť konkurencieschopnú skúsenosť v obchode, často tým, že zabezpečí, aby sa potreby a frustrácie zákazníkov riešili premysleným spôsobom. Cestu zákazníka môže podporiť napríklad technológia samoobslužnej pokladne alebo mobilnej pokladne, ktorá integruje kamery s analytikou v tejto oblasti, aby v prípade potreby upozornila vašich zamestnancov na pomoc.
Priamym pochopením a uprednostňovaním známych bolestivých bodov zákazníkov v konečnom dôsledku zabezpečíte konzistentnú a kvalitnú skúsenosť vo svojich predajniach a vytvoríte si obhajcov značky, ktorí sa budú vracať znova a znova.