Ako môžu maloobchodníci použiť sieťový zvuk na zvýšenie úrovne operácií v obchode
Všetci sme zvyknutí na to, že pri nakupovaní počúvame propagačné akcie, výzvy a upozornenia o čase uzávierky. Reproduktory v obchodoch sú užitočné už desaťročia. Ale ako je to so sieťovým zvukom, ako môžu predajcovia ťažiť z ich používania namiesto tradičných reproduktorových systémov? A čo sa stane pri prepojení zvuku s videom?
Existuje niekoľko spôsobov, ako môžu maloobchodníci inteligentne využívať zvuk (a video), ale vo všeobecnosti ich možno zoskupiť do troch hlavných oblastí, ktoré budú mať veľký vplyv. Zvuk možno použiť na podporu maloobchodníkov, či už ide o zosúladenie s marketingovými stratégiami, hladkými operáciami alebo podporou bezpečnostných postupov:
1) Podpora bezpečnosti personálu a nakupujúcich správnym spôsobom
Bezpečnosť je kľúčom k zážitku z maloobchodu, pretože zamestnanci aj nakupujúci sa chcú v predajni a v jej okolí cítiť bezpečne. Aj keď pri diskusiách o bezpečnosti je tendencia zameriavať sa na činnosť s kriminálnym zámerom, je dôležité mať na pamäti, že obavy o zdravie pretrvávajú. Aj pri zmiernených obmedzeniach sú niektorí nakupujúci a zamestnanci stále obozretní z preplnených obchodov – napríklad v júni 2021 PwC vykonala Global Consumer Insight Pulse Survey, z ktorej vyplynulo, že 35 percent spotrebiteľov verí, že sú dôležité zvýšené zdravotné a bezpečnostné opatrenia, ako napríklad kontrolované počty. pri nakupovaní vo fyzických predajniach.
Zvuk – spolu s videom – môže uistiť nakupujúcich o platných bezpečnostných opatreniach a pomôcť pri kontrole obsadenosti zákazníkov, aby v predajni nebolo príliš veľa ľudí súčasne. Po dosiahnutí vopred stanoveného maximálneho počtu ľudí budú zákazníci, ktorí chcú vstúpiť do predajne, vyzvaní hlasovou správou, aby počkali.
Maloobchodníci môžu tiež kombinovať audio riešenia s video monitorovaním, keď napríklad monitorujú priestory mimo predajní. Ak sa napríklad po otváracích hodinách potulujú alebo zhromažďujú ľudia, bezpečnostným tímom možno odoslať výstrahy spustené analýzou kamier a prehrajú sa správy, ktoré povzbudia skupiny alebo jednotlivcov, aby pokračovali. Alternatívne je možné prehrať vopred nahrané správy v nemonitorovaných inštaláciách. Napríklad, ak zamestnanci omylom umiestnili paletu pred východ, pomocou hlasových správ by sa dalo zamestnancom poradiť, aby presunuli paletu na iné miesto, aby sa zabezpečilo, že východ zostane prístupný.
Prostredníctvom týchto akcií je možné riešiť podozrivé správanie, čo v konečnom dôsledku povedie k menšiemu počtu incidentov, menej prestojov a zníženiu počtu bezpečnostných pracovníkov potrebných na mieste, čím sa ušetria peniaze a čas.
Brazílsky maloobchodný predajca Bemol uznal, že potrebuje riešiť krádeže tovaru, ku ktorým došlo v dôsledku porúch existujúcich kamerových a prístupových systémov. Bemol implementoval nový sledovací systém v rôznych priestoroch, ktorý upozornil bezpečnostné tímy na narušiteľov a poskytol vysokokvalitné snímky pre forenzné vyšetrovanie po incidente. Aj keď systém fungoval dobre, tím sa rozhodol zvýšiť úroveň funkčnosti zahrnutím zvukových reproduktorov. To viedlo k zlepšeniu komunikácie medzi bezpečnostnými tímami a podozrivými jednotlivcami, čo pomohlo obmedziť krádeže a vandalizmus.
2) Minimalizácia zmršťovania a zvyšovanie ziskov
Okrem zaistenia bezpečnosti nakupujúcich a personálu je pre maloobchodníkov dôležité znížiť riziko krádeže alebo „zmrštenia“. Straty z krádeží v obchodoch môžu byť značné – uvádza sa, že európski maloobchodníci strácajú v dôsledku zmršťovania približne 49 miliárd EUR ročne. Riešenia využívajúce zvuk môžu podporiť odradenie od krádeže prehrávaním oznámení a upozornení, keď videokamery zaznamenajú podozrivé správanie. Napríklad, ak sa návštevník potuluje v oblasti obchodu s tovarom vysokej hodnoty, môže sa prehrať správa, ktorá mu oznámi, že zamestnanec je na ceste pomôcť, čo pôsobí ako odstrašujúci prostriedok proti krádeži v obchode.
Používanie kombinácie video sledovania a zvuku môže byť neuveriteľne efektívne. RC Willey, veľký reťazec bytového zariadenia v USA, zaznamenal zníženie zmršťovania po nasadení kamier v obchodoch a skladoch na sledovanie zásob a na zistenie nezrovnalostí. V snahe ešte viac zvýšiť zisky pridal predajca k bezpečnostnému riešeniu aj audio reproduktory, aby prehrali vopred nahrané správy pre votrelcov alebo vandalov, keď ich zachytili kamery. V dôsledku kombinovanej implementácie spoločnosť RC Willey zistila, že náklady na krádeže a vandalizmus klesli zo 40 – 50 000 USD ročne na nulu v distribučnom centre v Las Vegas, aj keď toto miesto bolo horúcim miestom pre trestnú činnosť.
3) Zlepšenie výkonnosti obchodu a zákazníckej skúsenosti
Skúsenosti, ktoré nabádajú k opakovaniu zvykov, priamo súvisia s pozornosťou, ktorú kupujúci získajú v obchode. Ak má predajca čas a príležitosť porozumieť potrebám zákazníka, zvyšuje sa tým pravdepodobnosť dokončenia predaja.
Sieťové audio riešenia môžu vytvoriť upokojujúcu a prívetivú atmosféru, ktorá povzbudí nakupujúcich, aby si prezerali stránky a zdržali sa, poskytovaním hudby na pozadí v správnej hlasitosti a kvalite v rôznych zónach. Zamestnanci môžu dostávať spustené upozornenia z analýzy kamier, aby sa mohli venovať kupujúcim, ktorí môžu potrebovať pomoc. Zároveň je možné zdieľať hlasovú správu, aby vedeli, že pomoc je na ceste.
Relevantné propagačné akcie a aktualizácie môžu byť oznámené pomocou spoľahlivého a vysokokvalitného zvuku, ktorý pomôže zákazníkom rozhodnúť sa o kúpe alebo ich upozorní na ponuky. Tie môžu byť navrhnuté tak, aby sa automaticky prehrali, keď zákazník vstúpi do špecifických zón.
Keď si kupujúci vyberie položku, stále existuje šanca na stratu predaja, ak posledná časť nákupnej cesty nie je optimalizovaná. Dlhé rady a čakacie doby môžu byť prekážkou, najmä ak sú zákazníci v časovej tiesni. Popri technológii počítania ľudí sa dá použiť aj zvuk na poučenie personálu, aby sa staral o pokladne, čo skráti dĺžku radu. Čakajúcim zákazníkom je možné prehrať správy, aby sa uistili, že bude otvorených viac pokladní, alebo ich nasmerujete do alternatívnych oblastí samoobslužných pokladní. Tieto prípady použitia možno riešiť pomocou integrovaného audio systému, ktorý sa jednoducho obsluhuje a udržiava a šetrí čas a zdroje.
Po ťažkostiach spojených s obmedzeniami blokovania potreboval prvý bezobslužný obchod s cukrovinkami vo Švédsku, Crazy Candy, predĺžiť otváracie hodiny a znížiť počet zamestnancov a náklady a zároveň zachovať bezpečnosť zákazníkov. Predajca implementoval riešenie, ktoré pomohlo monitorovať vstup zákazníkov a pohyb v obchode, pričom využíval sieťový zvuk na vytvorenie správnej atmosféry a prehrávanie upozornení alebo príslušných pokynov. Vďaka tomu mohla Crazy Candy bezpečne predĺžiť otváracie hodiny predajne, zlepšiť zákaznícku skúsenosť a zvýšiť tržby.
Viacúčelové využitie sieťových audio systémov
So sieťovými audio riešeniami Axis zákazníci získajú viacúčelový systém, ktorý možno použiť na bezpečnostné výzvy, bezpečnostné pripomienky, komerčné aktivity a propagačné akcie. Systém môžete použiť aj na prehrávanie hudby na pozadí. To znamená, že bezpečnostné výzvy, verejné komunikačné systémy a denné obchodné oznámenia možno spravovať a kontrolovať v rámci toho istého systému.
Keďže sa potreby zákazníkov a trhu menia, maloobchodníci sa budú musieť prispôsobiť. Pritom je dôležité mať k dispozícii technológiu, ktorá umožňuje maloobchodníkom používať sieťový zvuk na zlepšenie možností, zlepšenie bezpečnostných opatrení a zlepšenie zážitku z obchodu. Implementácia systému, ktorý sa pripája k štandardnej sieti a je založený na otvorených štandardoch, umožňuje maloobchodníkom jednoduchú integráciu s inými systémami, čo im dáva potrebnú flexibilitu a škálovateľnosť.
Postupom času budú prípady použitia pre audio len narastať, pretože rozloženie predajní a zariadenia budú zložitejšie, aby vyhovovali požiadavkám zákazníkov. Investíciou do správneho zvukového riešenia budú môcť predajcovia zbierať odmeny teraz aj v budúcnosti.