Umelá inteligencia vo finančných inštitúciách
Keď sa pozrieme na to, čo poháňa zmeny vo finančnom odvetví, inovácie zamerané na technológie sú jednoznačne hnacou silou, ktorá formuje spôsob, akým bude mnoho spotrebiteľov využívať finančné služby. Tradičné banky a úverové družstvá si rýchlo všímajú nových hráčov v oblasti finančných technológií, ktorí vstupujú do podnikania v oblasti finančných služieb. Fintech’s sa snaží získať oporu na poskytovanie finančných služieb mladšej generácii so znalosťou technológií. Aby si tradičné finančné inštitúcie udržali a prilákali nových zákazníkov, chcú merať a zlepšovať zákaznícku skúsenosť na maloobchodných miestach. Pri mojich diskusiách s finančnými inštitúciami je ich cieľom využiť investície, ktoré vložili do inovatívnej technológie video sledovania. Keďže počet kamier, ktoré sa používajú na monitorovanie verejného aj súkromného majetku, celosvetovo rastie, existuje zvýšený dopyt po použití umelej inteligencie (alebo „AI“) na využitie metadát vo video streamoch, ktoré možno využiť pri používaní inteligentných IP video produkty. Či už ide o zhromažďovanie údajov pre podnik na zlepšenie jeho prevádzky alebo o prijímanie upozornení v dôsledku bezpečnostných alebo bezpečnostných problémov, ukázalo sa, že kamery sú viac než len nástrojmi na reaktívne vyšetrovanie.
Vzhľadom na náročnú povahu umelej inteligencie na hardvér sa od servera tradične vyžaduje integrácia do VMS na spustenie softvéru a poskytovanie výpočtového výkonu potrebného na správne fungovanie AI. Táto tradičná požiadavka na server spôsobuje, že mnohé požadované projekty sú cenovo nedostupné alebo zložité.
Na vyriešenie tohto problému spoločnosť Axis Communications v januári 2021 uviedla na trh svoju prvú kameru s jednotkou Deep Learning Processing Unit (“DLPU”). To umožnilo kamerám Axis s výkonným čipom DLPU hostiť analýzy AI tretích strán priamo na kamere prostredníctvom aplikácie AXIS Camera Application. Platforma („ACAP“) bez potreby servera. Zatiaľ čo spustenie analýzy na serveri na mieste historicky poskytovalo výhody výkonu, výkonné zabudované spracovanie teraz otvára dvere novým výhodám riešenia na okraji. Edge analytics sú analýzy videa, ktoré spracúvajú a analyzujú údaje o videu priamo v kamere – v blízkosti miesta, kde sú zachytené – a nie na serveri alebo v cloude. Integrované možnosti hlbokého učenia ponúkajú poskytovateľom riešení jedinečnú príležitosť vyvíjať aplikácie tretích strán založené na AI, ktoré dokážu vyriešiť špecifické problémy.
Vo finančnom sektore sa retailové inštitúcie zameriavajú na poskytovanie čo najlepšej zákazníckej skúsenosti. V niektorých oblastiach krajiny sa objavil problém s ľuďmi, ktorí sa potulujú vo vestibuloch bankomatov. Flákanie sa predstavuje sériu problémov z hľadiska rizika, zodpovednosti, zabezpečenia, bezpečnosti a zákazníckej skúsenosti pri pokuse o použitie bankomatu. Pokročilá analytika bola vyvinutá partnerom pre technologické riešenia Axis, ktorý využíva nový čip DLPU na vyriešenie tohto problému pre jednu maloobchodnú finančnú inštitúciu.
Prípadová štúdia: Nie každá AI je stvorená rovnako
Veľká americká retailová finančná inštitúcia oslovila spoločnosť Axis s problémom: ľudia sa flákajú alebo dokonca spia vo vestibuloch bankomatov. Náklady na hliadkovanie a odstraňovanie osôb, čistenie a opravu vestibulov a obavy o bezpečnosť klientov retailového bankovníctva a družstevných bánk si vyžiadali okamžité riešenie problému. Serverové riešenie neprichádzalo do úvahy, aby bolo nákladovo efektívne na mnohých miestach.
Pred AI, spoločnosti používali softvér na spracovanie obrazu (predávaný ako AI) na spustenie výstrahy, ak veľa pixelov v tesnej blízkosti zmenilo kontrast, pričom sa predpokladalo, že ak sa v tej istej oblasti zmenilo veľké množstvo pixelov, pravdepodobne tam bola prítomná osoba. To malo dva problémy: po prvé, existuje veľa vecí, ktoré môžu spôsobiť zmenu pixelov, takže problémom boli falošné poplachy. Po druhé, ak sa osoba prestane pohybovať, nezmenia sa žiadne pixely, takže osoba už nebola detegovaná. Dotknutá retailová finančná inštitúcia túto technológiu vyskúšala ako prvá, no zdĺhavý čas nastavenia a počet nezdarov a falošných poplachov ju spôsobili, že bola pre klienta nepoužiteľná.
Spoločnosť Axis oslovila spoločnosť AiDANT Intelligent Technology, technologického partnera spoločnosti Axis, ktorý sa špecializuje na AI počítačového videnia, a prvú spoločnosť na svete, ktorá softvér AI úplne umiestnila na kameru Axis ako ACAP bez servera. Finančná inštitúcia nainštalovala AiDANT Aware, AiDANT ACAP, na svoje kamery Axis DLPU, aby spustila pilotnú prevádzku. AiDANT Aware beží výhradne na kamere bez ďalšieho servera a využíva skutočné strojové učenie na identifikáciu ľudí a času, ako dlho tam boli. Sleduje ľudí a odošle upozornenie, ak je niekto na mieste dlhšie ako stanovený čas, a nevyžaduje detekciu pohybujúcich sa ľudí. Dokonca odhalil aj ľudí, ktorí ležali nehybne a čiastočne prikrytí dekami. Na rozdiel od predchádzajúcej technológie, ktorú finančný klient používal, bol AiDANT Aware nainštalovaný a nakonfigurovaný za pár minút.
Na konci pilotného projektu sa zistilo, že ide o úspech s presnosťou > 95 % s veľmi malým počtom falošne pozitívnych výsledkov. AiDANT Aware v súčasnosti testujú mnohé banky v rôznych krajinách po celom svete.
To ilustruje, že veľké serverové riešenie nie je jedinou možnosťou, keď klient chce AI alebo inú vysokovýkonnú analytiku ako súčasť svojho bezpečnostného riešenia. S čoraz väčším počtom kamier Axis vybavených čipmi DLPU si analytika inštalovaná priamo na kameru bez servera získava na popularite vďaka svojej jednoduchosti, flexibilite, škálovateľnosti a zníženým nákladom.
Zistite viac na 30-minútovom webinári o pokročilej video analýze detekcie flákania